
„Ma is halt meg a troli az Erzsébetvárosben – jelenleg a Wesselényi utcai területen van” – jelezte be. közösségi oldalán Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője egy csoportért felelős. Mivel hosszas várakozást kellett megszenvednie, mintegy másfél órát állt a járművek között a Wesselényi utcai forgalmunkán. Vitézy szerint ilyen helyzetek gyakori jelensége az Erzsébetvárossal kapcsolatban. Ebben az esetben semmi nem változik az eredeti mondat tartalma vagy hangulata. korábbi bejegyzése A 78-as trolibusz szerinti statisztika alapján hónaponként átlagosan 22-szer bukkant be az első körvonalú járatokon a VII. kerülethez.
„Értheto módon kezdeményeztem hónapokja ezelőtt, hogy nem tegyünk normÁlnek ezt a helyzetet, hanem reformáljuk a parkolási rendszert annak érdekében, hogy megbízhatóan alkothassuk azt a megoldást, amely lehetővé teszi a tornacsereket a várostörténetileg jelentős utcákon. Kezdve a Dohanynal, ahol már elfogadták az új járműforgalomrendet a szakbizottságunk hét nappal ezután. A következő lépés lesz a Wesselényi és a Nefelejcs utcát.” - mondta Vitézy.
A frakciószékhelyi vezető a 2024. december 18-án megtartott Fővárosi Közgyűlés en tett javaslatot, miszerint
A közösségi közlekedés gátoló illegális várakozást lehetővé tevő feltételeit szerkesztve minimalizálni kívánt új járműrendszert terjesztenek ki az adott útvonalakkal kapcsolatos intézkedésekre, függetlenül attól, hogy ezek a címek - Dohány utca, Wesselényi utca, Nefelejcs utca és Bethlen Gábor utca - pontosan mely részeiről van szó.
A javaslatban rákérdezi a főpolgármester úrnak, hogy ne oldja meg a problémát a parkolóhelyek eltörlésével, inkább ellenőrizze újra annak lehetőségét, hogyan lehetséges a járművek két kerükkel való parkolásának megoldása az érintett szakason belül, miközben fenntartsák a megfelelő járdaszélesség.
A közgyűlés jegyzőkönyve a képviselő-testület szerint a javaslatot 9 igen és 20 ellenszavazzal nem alákították le.